In de werkplaats, op de bouwplaats of thuis: de Festool App is uw begeleider voor slim werken en perfecte resultaten.

Vragen en antwoorden over de reparatie-dienst van Festool
Hier vindt u vaak gestelde vragen en de bijbehorende antwoorden
Opdracht geven
Hoe vraag ik een herstelling aan?
Kies voor snelheid: u kan eenvoudig online een herstelling aanvragen via uw persoonlijke MyFestool-account, dan wordt wordt uw machine zo snel mogelijk opgehaald, hersteld & weer bij u teruggebracht. Wanneer uw machine nog onder de garantie all-inclusive valt is dit volledig gratis.
Een tweede optie is dat u u uw gereedschap naar een dealer van uw keuze brengt. Deze zal u graag verder helpen en samen met u het herstellingsformulier invullen. Houd er rekening mee dat in dit geval de volledige verwerking langer kan duren vanwege extra transport- en communicatiemiddelen en dat er extra kosten in rekening kunnen worden gebracht.
Wat zijn de voordelen van uw reparatie door Festool te laten uitvoeren?
- U heeft de volledige controle en transparantie over de reparatiestatus van uw machine.
- Bij gebruik van de online reparatieopdracht halen wij de machine(s) gratis op de door u gewenste plaats op. Zo is uw machine normaliter maar 48 uur bij ons.
- Ze wordt gerepareerd, gereinigd, bijgesteld, op elektrische veiligheid gecontroleerd en weer klaar voor gebruik naar u teruggebracht.
- Op de gerepareerde of vervangen reserveonderdelen krijgt u een garantie van 6 maanden.
Wij controleren automatisch de garantiestatus van uw machine– bevindt het zich nog in de garantietijd en is het voor Garantie all-inclusive geregistreerd, dan is de reparatie gratis voor u. - Als software-updates voor uw machine beschikbaar zijn, voeren wij deze indien gewenst tijdens de reparatie voor u uit.
- Onze techniekers zijn goed opgeleid in de reparatie van de Festool-producten zodat de machine weer in perfecte staat is en deze zo snel mogelijk weer terugkrijgt.
- Uiteraard gebruiken wij alleen originele reserveonderdelen – zonder besteltijd, direct uit het magazijn.
- Voordat de machine weer naar u wordt teruggestuurd, testen wij deze en stellen wij de machine optimaal af.
- U krijgt van ons een elektrische veiligheidscontrole volgens NEN3140 met een certificaat.
Duur van een herstelling
Hoe lang is mijn gereedschap onderweg?
Normaal gezien herstellen we uw gereedschap binnen 48 uur.
We rekenen bovendien 1 dag transport naar onze werkplaats en ook 1 dag transport van onze werkplaats terug.
Van de afhaling tot de levering mag u dus ongeveer 4 werkdagen rekenen.
Krijg ik bij een herstelling een leenapparaat van Festool?
Nee, Festool biedt bij herstellingen geen leenapparaten aan.
Sommige Festool-vakhandelaren bieden echter indien gewenst wel leenapparaten aan.
Vraag daarom aan uw vakhandelaar of hij u kan verderhelpen.
Heeft u nog vragen over herstellingen door Festool? Contacteer dan onze Customer Service. We helpen u graag verder.
Tel.: +32 (0)2 893 36 36
E-mail: customerservice-be@festool.com
U kunt onze Customer Service bereiken van maandag tot donderdag van 8.00 uur tot 12.00 en van 13.00 uur tot 16.00 uur. Vrijdag van 8.00 uur tot 12.00 uur en van 13.00 uur tot 16 uur.
Kosten
Wat kost de reparatie?
Is uw gereedschap voor de garantie all-inclusive geregistreerd, dan is de reparatie tijdens de garantieperiode van 3 jaren voor u volledig gratis.
Dit geldt eveneens voor herstelling van batterijen, opladers...
Na het verstrijken van de garantie krijgt u voor herstellingen, waarvan de herstelkost hoger is dan 130 Euro een kostenraming. Ligt de reparatiekost lager dan 130 Euro, wordt de herstelling uitgevoerd zonder kostenraming. Voor grotere machines zoals CS 50, CS 70, Kapex... geldt een bedrag van 300 €.
Om deze zo precies mogelijk te kunnen opstellen en berekenen, moeten we het gereedschap uit elkaar halen tot we alle fouten hebben vastgesteld. Hierbij gaan we natuurlijk met de grootste zorg te werk en demonteren we het gereedschap slechts zo ver als absoluut nodig is. Hierdoor vermijden we onnodige meerkosten bij de herstelling.
Welke mogelijkheden heb ik als een kostenraming werd gemaakt?
U kunt het gereedschap volgens ons voorstel in de offerte laten repareren.
Als u niet kiest voor een reparatie, dan sturen wij de machine gemonteerd (maar niet gerepareerd) naar u terug. Opgelet: hier zijn hier wel kosten aan verbonden. Deze zijn € 50 euro excl. BTW.).
Een derde mogelijkheid is het toestel op milieuvriendelijke wijze door Festool te laten afvoeren. Hiervoor rekenen we de kost voor het opmaken van het bestek + 1 x transportkosten aan.
Worden ontbrekende onderdelen aan het gereedschap in de kostenraming opgenomen?
Onderdelen die voor de werking en veiligheid belangrijk zijn, worden ingebouwd en ook vermeld. Stuurt u ons bijv. een cirkelzaag zonder pendelkap, dan moeten we deze voor onze en voor uw veiligheid monteren en wordt deze ook in de kostenraming opgenomen.
Verpakking & verzending
Waarom moet ik het vermogen van de batterijen aangeven bij de reparatie van accu's en accugereedschap?
Lithium-ion batterijen worden over het algemeen beschouwd als gevaarlijke goederen. Vanaf een vermogen van 100 Wh gelden speciale voorschriften. Dit geldt voor Festool accu's met een vermogen vanaf 6,2 ampère-uur (Ah).
Voor een veilig transport hebben we daarom de volgende informatie nodig:
- Het exacte aantal accu's
- Artikelnummer en benaming, vermeld op de achterkant van de accu
- Het vermogen van de batterij, ook aangegeven op de achterkant van de batterij
Als uw zending gevaarlijke goederen bevat, kunnen wij u een geschikte markeringssticker leveren, die u gewoon hoeft te downloaden.
Hoe moet ik de defecte gereedschappen verpakken?
Bevindt uw gereedschap zich in een SYSTAINER, dan hoeft het niet bijkomend verpakt te worden.
Losse gereedschappen moeten veilig en breukvast in dozen worden verpakt.
Voor grote apparaten en machines (bijv. kapzagen of stofzuigers) neemt u best contact op met onze klantendienst of uw dealer.